• Programes
  • Actualitat

Els estudiants del Màster en Data Analytics for Business superen el “Challenge” en Intel·ligència Artificial; de detectar fraus de veus falses a analitzar el tràfic d'anuncis

14 Mayo - 2024
El jurado de Adevinta evalua las presentaciones de los estudiantes para dar respuesta al challenge planteado.

El "Challenge" en Intel·ligència Artificial, celebrat el 9 de maig a les oficines d'Adevinta Spain, va ser un rotund èxit. Els estudiants del Màster Universitari en Data Analytics for Business de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) van demostrar la seva destresa en l'àmbit de la intel·ligència artificial (IA) en abordar dos reptes plantejats per Fotocasa i Telefònica, dues marques destacades dins del grup.

El primer desafiament va consistir a predir el tràfic de visites en els anuncis d'immobles de Fotocasa mitjançant la IA. Els alumnes van tenir accés a un ampli conjunt de dades que incloïa informació sobre 125.000 anuncis prèviament publicats al portal.

D'altra banda, el repte plantejat per Telefònica es va centrar en la detecció de veus falses a partir d'un conjunt de dades que contenien 85.000 gravacions d'àudio amb diversos accents de l'espanyol. Una tasca essencial per a combatre el frau i millorar l'experiència del client.

Els estudiants, dividits en grups, van abordar cadascun dels reptes amb originalitat i van aplicar els coneixements adquirits durant el programa. Sota la tutela de David Solans, professor del Màster i Associate Researcher a Telefònica Research i la d'Ana Freire, directora del Màster, tots ells van dur a terme una exhaustiva anàlisi de dades, incloent-hi processos de neteja, tractament de variables, i visualització de dades, a més d'aplicar estratègies analítiques i de modelatge.

Un jurat compost per tresexperts d'Adevinta i dos de Telefònica va avaluar les solucions presentades pels estudiants, plantejant preguntes basades en la seva experiència laboral. L'equip va felicitar els alumnes per la seva dedicació i capacitat per a superar els reptes plantejats, reconeixent el valor afegit de treballar amb dades reals de grans empreses com a part del seu procés d'aprenentatge.