• Programes
  • Actualitat

Un 55% dels empleats voldria seguir treballant des de casa després del confinament

12 Mayo - 2020
  • Segons un estudi de la UPF Barcelona School of Management, en el 81% dels casos el teletreball no ha provocat afectacions a la qualitat de la feina
  • Internet i les noves tecnologies han estat els grans facilitadors en la implementació del teletreball
  • El 66% dels enquestats estan satisfets amb l'experiència i afirmen que la seva productivitat s'ha mantingut o, fins i tot, ha augmentat

Chica teletrabajando

El coronavirus ha forçat a una gran quantitat d'empreses i institucions a que els seus treballadors es connectin i treballin des de casa, una modalitat que no estava molt desenvolupada a Espanya ni a Catalunya. La incorporació del teletreball de forma sobrevinguda i sense preparació prèvia no ha resultat, però, tan difícil com semblava. Segons un estudi de la UPF Barcelona School of Management sobre els efectes del confinament i l'ús del teletreball en les condicions laborals, la implantació del teletreball s'ha produït sense reflectir-se diferències significatives en relació a gènere, edat, sector, categoria professional o dimensió de l'empresa. En l'estudi, en el que han participat 810 persones, el 89% ha hagut de teletreballar des de casa i la majoria, un 81%, assegura haver-ho pogut fer sense afectacions a la qualitat de la seva feina.

Satisfacció i disposició al teletreball

El 55% dels enquestats consideren que ha augmentat la seva disposició a treballar des de casa i el 66% estan satisfets o molts satisfets de l'experiència de teletreballar. 'Partint de la base que el teletreball no és un model molt estès a la nostra societat on moltes organitzacions mostren resistències, podríem dir que aquesta situació pot esdevenir un catalitzador cap a la implementació del teletreball de forma més estesa en la nostra societat', asseguren els investigadors.

Segons l'estudi, més del 62% de les persones enquestades considera que la seva productivitat s'ha mantingut o ha augmentat amb el teletreball i un 60% dels participant expressa el mateix grau de compromís i implicació amb la companyia. 'El teletreball a la nostra societat no és un mètode habitual d'ocupació però ara es pot arribar a trencar la percepció inicial de moltes organitzacions d'una baixada de la productivitat o qualitat de la feina per part del treballador'.

La tecnologia ha estat una gran facilitadora del teletreball. Un 58% dels enquestats afirmen que no han necessitat més equipament tecnològic donat que la majoria d'organitzacions i treballadors ja compten a casa amb ordinadors, connexió a internet i en remot, així com telefonia.

Visions contraposades envers la conciliació

En relació a la percepció sobre la conciliació de la vida personal i professional, l'estudi de la UPF Barcelona School of Management mostra visions contraposades per part dels enquestats. Un 43% considera que ha augmentat envers un 35% que afirma que ha disminuït. Una diferència que pot venir generada per les realitats personals del confinament de cada enquestat.

Percepció optimista de futur

L'estudi pregunta també als participants sobre la seva percepció de futur a nivell laboral i de la seva empresa. Els enquestats mostren diversitat d'opinions respecte a la situació en els propers 6 mesos però quan s'amplia la perspectiva a 2 anys vista, la percepció és clarament optimista. Un 61% considera que el futur de l'empresa és bo o molt bo.

Descarrega't l'estudi de la UPF Barcelona School of Management