• Programes
  • Actualitat

La UPF Barcelona School of Management es consolida, per segon any consecutiu, al rànquing Financial Times Executive Education

20 Mayo - 2024
FT2024
  • La UPF-BSM ha estat una de les quatre escoles de negocis catalanes que apareixen al reputat ranking, juntament amb IESE, ESADE i EADA.
  • L’escola de management de la Universitat Pompeu Fabra és la única institució vinculada a una universitat pública d’Espanya inclosa al ranking més prestigiós del sector Higher Education.
  • Aquest reconeixement situa la UPF-BSM a l'elit mundial en formació a directius de grans empreses.

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha estat inclosa per segon any consecutiu al rànquing “Executive Education Custom 2024” publicat pel Financial Times, mantenint-se com l'única escola de negocis vinculada a una universitat pública de l’Estat posicionada al rànquing més prestigiós del sector Higher Education a nivell internacional.

Quatre escoles catalanes  (d’un total de 5 a Espanya) han estat incloses en aquest rànquing, juntament amb IESE, ESADE i EADA, al que han accedit només un total de 90 escoles de negocis acreditades més reputades dels cinc continents. Aquest fet reafirma a la capital catalana com a hub mundial en la formació d'executius.

José Manuel Martínez-Sierra, director general de la UPF-BSM ha celebrat que “tenir presència en aquest important rànquing liderat per prestigioses escoles internacionals ens posiciona a l'elit del sector a nivell mundial. Així mateix, és un clar pas a la nostra aposta decidida per la internacionalització i reconeix, una vegada més, el nostre compromís amb l'excel·lència acadèmica i la formació a directius de primer nivell”.

UPF-BSM, escola líder en la formació a directius

L'aparició al Financial Times (FT) reconeix l’excel·lent tasca de la UPF-BSM en la formació a alts executius i és una mostra del compromís que manté amb la transformació positiva d'institucions i empreses.

L'escola de management forma més de 12.000 empleats d'empreses de prestigi internacional cada any. En aquest sentit, un dels aspectes més ben valorats per l'FT ha estat la incorporació de nous clients internacionals al seu portfoli, en línia, una vegada més, amb l'estratègia d'internacionalització de l'escola.

El principal objectiu de l'àrea de negoci de la UPF-BSM és acompanyar organitzacions, tant privades com públiques, en els seus processos de canvi cultural i organitzatiu a través de la formació de líders, directius i professionals compromesos amb generar un impacte positiu a la societat . Aquesta fita consolida la UPF-BSM com una escola de referència en formació executiva a nivell nacional i internacional.

Financial Times, un segell de qualitat acadèmica

El rànquing 'Executive Education Custom 2024' del Financial Times analitza el nivell de qualitat acadèmica de la formació a mida que ofereixen les principals escoles de negocis a empreses i institucions dels cinc continents.

A aquest només hi poden accedir escoles de negocis que hagin estat acreditades anteriorment per AACSB o EQUIS, les principals associacions d'escoles de negocis del món. Aquest factor assegura que les escoles ranquejades segueixen els estàndards més alts de qualitat i rigor acadèmic.

Pel que fa a la metodologia del rànquing, dins de la multiplicitat de variables considerades, destaquen de la UPF-BSM la qualitat en les noves competències adquirides pels directius, l'acompanyament durant la formació, el prestigi i la diversitat del professorat o la visió internacional .

El top 5 de l'edició d'aquest any (2024), en què han participat 90 escoles de tot el món (un 20% més que l'any anterior), està compost per escoles de negocis tan reconegudes com Insead, IESE Business School, IMD (International Institute for Management Development), Duke Corporate Education i HEC Paris (aquestes dues darreres compartint posició).

Un pas més en el camí a l’excel·lència internacional

La UPF Barcelona School of Management recentment es va embarcar en un procés de persecució de l'excel·lència acadèmica que va donar els seus fruits el 2021, amb l'acreditació d’AMBA, i el 2022, amb la d'EQUIS, considerades les dues acreditacions acadèmiques més importants a nivell internacional i que, per tant, certifiquen la qualitat acadèmica de les institucions sota rigorosos estàndards internacionals. En aquest context, la UPF-BSM acaba d'obtenir aquest mateix mes la reacreditació d'AMBA i ha aconseguit, per primera vegada, l'acreditació Business Graduates Association (BGA), convertint-se en l'única escola de negocis espanyola i la vuitena europea a obtenir aquest reconeixement.

L'Escola es troba en ple procés de transformació amb l'objectiu de convertir-se en la primera escola de negocis vinculada a una universitat pública de l’Estat a aconseguir les tres principals acreditacions internacionals del sector Higher Education, la triple Crown, a la qual només han accedit % d'escoles a nivell mundial.