• Programes
  • Actualitat

La UPF-BSM, reconeguda per quart any consecutiu com a “escola transformadora” pel Positive Impact Rating

18 Junio - 2024
PIR escola transformadora sostenibilitat

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha estat reconeguda per quart any consecutiu com a “escola transformadora” pel Positive Impact Rating (PIR), una classificació internacional que reconeix l'educació empresarial responsable, l'impacte social i la sostenibilitat de les principals escoles de negocis del món, basant-se en l'opinió dels mateixos alumnes. Aquesta fita s'uneix a la recent acreditació per BGA, convertint-se en la primera escola de negocis d'Espanya a obtenir-la, la reacreditació d'AMBA, o la inclusió al Financial Times Executive Education Custom ranking per segon any consecutiu.

L'anunci oficial dels resultats ha tingut lloc durant el PRME Global Forum, en el marc de la conferència "Business Education for a Better World", en què s'han reconegut com a escoles transformadores (categoria de la qual forma part la UPF-BSM) aquelles institucions d'educació superior a nivell mundial que mostren “una cultura d'impacte positiu, integrada a la governança i als sistemes, amb resultats visibles en moltes dimensions”.

Pel que fa a la UPF-BSM, la classificació elaborada per Positive Impact Rating a la seva edició de 2024 posa de rellevància, entre altres factors, la integració de la sostenibilitat en els seus cursos i activitats, l'increment d'oportunitats d'aprenentatge pràctic i aplicacions en el món real, la millora del networking mitjançant esdeveniments, i l'enfortiment de les seves aliances amb ONG i organitzacions locals.

En aquest sentit, José M. Martínez-Sierra, Director General de la UPF-BSM, explica que “obtenir un any més aquest reconeixement és, per a nosaltres, tot un orgull però, sobretot, la mostra del nostre compromís amb el nostre propòsit com a escola de Management. Un propòsit que apel·la a generar un impacte social positiu per part de tots nosaltres, però especialment els nostres alumnes, com a motor de la nostra activitat acadèmica i professional”.

La Vicedegana d'Impacte Social i Innovació Acadèmica de la UPF-BSM, Ana Freire, afegeix que “aquest nou èxit està plenament alineat amb la iniciativa Benestar Planetari de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que persegueix promoure el coneixement i la comprensió dels problemes complexos, interrelacionats i sistèmics que afecten el benestar humà, animal i del planeta , ia la identificació de solucions integradores, innovadores i interdisciplinàries, principal pilar també de la UPF-BSM”.

El Positive Impact Rating, una palanca de canvi

El Positive Impact Rating (PIR) ha experimentat un augment notable en la participació dels estudiants, amb un increment del 15% en el nombre de respostes, passant de 12.836 a 15.000 de 30 països. Per cinquè any consecutiu, estudiants de tot el món han avaluat l'impacte positiu percebut de les escoles, que va més enllà de la contribució econòmica i empresarial. Aquest rating busca ser una palanca de canvi, fomentant la transformació del mercat de l'educació superior i de les escoles de negocis pròpies, en donar veu als principals protagonistes: els alumnes i les alumnes.

L'avaluació del PIR es basa en set dimensions clau d'impacte: governança, cultura, programes, mètodes d'aprenentatge, suport als estudiants, institució com a model a seguir i compromís públic.

Pel que fa als resultats de la seva última edició, Urs Jäger, membre del PIR Advisory Board, ha declarat: "Un dels elements més prometedors del PIR és que les escoles d'economies en vies de desenvolupament presenten resultats significativament millors que les escoles de les economies desenvolupades. Això reforça el debat sobre les escoles de negoci a l'hemisferi Sud i la seva contribució a un desenvolupament sostenible”.

UPF-BSM, escola de negocis de projecció internacional

La UPF Barcelona School of Management compta amb dues de les acreditacions més prestigioses del sector de l'educació superior com són EQUIS i AMBA, la qual s'ha renovat el 2024, a més de BGA, que ha obtingut per primera vegada el 2024.

Amb això, la seva presència en rànquings com Financial Times, QS o Positive Impact Rating, entre d'altres, reforcen el posicionament de la UPF-BSM entre l'elit de les escoles de negoci a nivell mundial.